Later werd Kokkie ook als HR instrument ingezet. Zo riepen we onze medewerkers op om een ‘echte Kokkie’ te zijn door actief onze vijf waarden uit te dragen: passie, betrokkenheid, flexibiliteit, innovatie en eigenaarschap.
Inmiddels is onze bedrijfsnaam gewijzigd in Kinder Opvang Parkstad en zijn we de afgelopen 15 jaar uitgegroeid van 50 medewerkers naar 200 medewerkers. Hoewel we nog steeds een relatief kleine organisatie in kinderopvangland zijn, toch merk ik dat het steeds moeilijker wordt op het Kokkie familie te borgen. Met de in- en uitstroom van medewerkers kan ik onmogelijk iedereen nog kennen. Het coronajaar heeft daar nog eens negatief aan meegewerkt. Ook merk ik dat het werkgeluk van medewerkers steeds meer onder druk staat.
Ook merk ik dat het werkgeluk van medewerkers steeds meer onder druk staat.
Hoe kunnen we het groeiend aantal medewerkers optimaal ondersteunen opdat ze zich Kokkie voelen? Dit is een mooie uitdagen voor de komende tijd. We hebben hiervoor de hulp ingeroepen van een extern bureau, die naast dit vraagstuk ook kijken naar de kansen van hybride werken en de mogelijkheden van digitalisering.
Het is belangrijk om iedereen bij onze familie betrokken te houden. Zeker met het oog op het verruimen van het recht op kinderopvang. Ben benieuwd wat de regering voor ons in petto heeft. We kunnen helaas nog geen Kokkies klonen.