Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Social media leeft nog niet overal in de kinderopvang

social

Kinderopvangorganisaties maken nog lang niet voldoende gebruik van social media. Slechts 28 procent van de 53 grootste organisaties in de 25 grootste steden van Nederland is zowel actief op Facebook als op Twitter. 38 procent maakt helemaal geen gebruik van social media.

Dit schrijft marketingmanager Laurent Lentz in het decembernummer van vaktijdschrift Management Kinderopvang. Lentz werkte als directeur bij Het Zonnetje en was onder meer manager van Stichting Kinderopvang Amersfoort en Korein. In de komende nummers verschijnen meer artikelen van zijn hand over marketing in de kinderopvang.

Mond-tot-mondreclame
Volgens Lentz is mond-tot-mondreclame het beste hulpmiddel om klanten voor lange tijd aan je te binden. Social media kan een goed middel zijn om aan naamsbekendheid van je merk te bouwen. ‘Bedrijven als KLM, Heineken en Albert Heijn adverteren op dit moment veel met de boodschap ‘ga naar de Facebookpagina’, omdat Facebook het ideale kanaal is voor mond-tot-mondreclame’ aldus Lentz.

Toppers
Natuurlijk zijn er kinderopvangorganisatie die al heel actief zijn op social media. Uit het onderzoekje van Lentz blijkt dat Landstede, Kanteel en Saartje het meeste doen met Twitter. Op Facebook blinken Op Stoom, KomKids en Korein Kinderplein uit.

Bron: Management Kinderopvang 1212
ANP Photo, Lex van Lieshout

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.