Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Francisca Zantingh – Vernieuwend onderscheiden!

Medio 2001 maakte ik kennis met kleinschalige kinderopvang. Toen nog werkend voor een grote landelijke aanbieder. Het ontdekken van de kleinschalige kinderopvang was een ware eyeopener voor mij. Kwaliteit en persoonlijke aandacht hebben tot op de dag van vandaag altijd voorop gestaan bij mij.

Aan kleinschalige kinderopvang zijn vele voordelen verbonden zoals:

  • Persoonlijke aandacht voor de klant
  • Minder overhead kosten
  • Continuïteit op de groepen, kleinere teams, vaste gezichten
  • Makkelijker nieuwe ideeën kunnen implementeren
  • Minder overleg cultuur
  • Korte lijnen
  • Flexibiliteit

Belangrijk in deze veranderende – en wij mogen toch wel zeggen een enigzins negatief ingestelde markt – is het zo belangrijk om je niet te laten leiden door de negativiteit die de overheid en maatschappij uitdraagt, en/of angst die je mogelijk ontwikkeld als kleine kinderopvangorganisatie.

Nuchter
Angst is een slechte raadgever, het beperkt je in het denken en zoeken naar nieuwe mogelijkheden, om je te onderscheiden in de markt. Wees realistisch en nuchter en zoek naar kansen en mogelijkheden die voor jou realiseerbaar zijn.
Hoe zou het zijn wanneer wij meer gaan denken in kansen, mogelijkheden en keuzes die je hebt ? Stap eens uit je comfort zone en denk eens even buiten je grenzen, dit kan hele vernieuwende ideeën opleveren. Wanneer je denkt vanuit dit perspectief kun jij je onderscheidend vermogen nog beter inzetten om zo nog succesvoller te zijn.

Ambassadeurs
Een belangrijke schakel hierin zijn je medewerkers en klanten. Zij zijn de ambassadeurs van jouw organisatie. Belangrijk is dat medewerkers in een organisatie aansluiten op dat wat je als organisatie voor ogen hebt, je visie, bedrijfsimago etc.

Zelfkennis
Uiteindelijk gaat het om de relaties tussen organisatie en de klant. Vertrouwen is hierbij een belangrijk uitgangspunt. Een feit is dat je altijd aan een goede relatie dient te blijven werken, en dit doe je door effectief te communiceren met je klant.
Succesvol PR maken hangt samen met zelfkennis. De belangrijkste vraag is hoe maak je PR, en hoe marketeer jij. Wat heb je nodig?

Hobbeld
Uiteraard weten wij dat er voor de kleine organisaties ook momenteel moeilijke hobbels zijn te nemen. Daarom nodigen wij jullie juist uit om te komen naar de grote dag voor kleine kinderopvangorganisaties. Wij verzekeren jullie dat je met nieuwe input die je krijgt op deze dag, je vernieuwend onderscheidend in de markt gaat neerzetten.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.