Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Sanne van der Mey – Logistiek geregel

17 december, ik sla onze agenda open. De bladzijde is volgekliederd met een schemaatje gemaakt door mijn collega:
Basisschool de Rietkraag: 12u uit, 17.00u kerstviering. Jari, Leon, Suzanne komen niet. Paul, Marjon, Levi, Daniel wegbrengen naar kerstviering: denk aan omkleden!
Basisschool de Zilveren Maan: 11.30u uit, kerstviering 17.15u. Bernard, Cris, Femke, Ellis wegbrengen van bso naar viering. Wie komen niet? Rolf, Roan en Desi.
Basisschool de Marantha: geen bijzonderheden

Dat is echt een logistiek geregel, denk ik bij mezelf. Ik ben blij dat ik op donderdag altijd vrij ben. Alle kinderen zijn eerder uit van school, ouders bellen op of wij alsjeblieft hun kinderen weg willen brengen en ook nog even willen omkleden. En dan om 17.15, dan zijn we helemaal leeg. Geen kind meer op de bso want iedereen is naar de kerstviering. Dat wordt een vroegertje voor de leidsters, want wie blijft er dan nog tot sluitingstijd? Klusjes als schoonmaken, mappen bijwerken of voorraad stokken kan een ander keertje ook wel.
Dan sla ik de bladzijde om: 18 december. Veel afmeldingen voor de laatste dag voor de kerstvakantie. Alle scholen om 12.00 kerstvakantie!

Ach nee, was het maar zo. De onderbouw van de Zilveren Maan is 11.30u uit. De bovenbouw 12.00. De Rietkraag is ook 12.00 uit, net als de Marantha. Waar blijven die continue roosters? Waarom stemmen scholen de sluitingstijden van onder en bovenbouw niet op elkaar af? Zouden ouders het leuk vinden om na een half uur nogmaals naar school te moeten rijden om hun oudere kind op te halen? Waarschijnlijk hebben zij wel betere dingen te doen.. Net als wij: want wij moeten wachten op de bovenbouw kinderen om naar de andere locactie te lopen. Wat zou continuiteit toch handig zijn..

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.