bdKO is de landelijke beroepsvereniging voor directeuren kinderopvang.
Sinds de oprichting in oktober 2005 heeft bdKO zich geprofileerd als een actief platform voor directeuren in de kinderopvang. De basis van succes is het uitwisselen van ervaringen en het optimaal benutten van onderlinge contacten met collega-leden.
Aanbod à la carte bdKO
De bdKO streeft naar een à la carte aanbod waarbij elk lid activiteiten en diensten van zijn/haar gading kan vinden.
• een landelijk netwerk van vakgenoten
• activiteiten, zoals symposia en studiebijeenkomsten: zie agenda
• persoonlijke ondersteuning en belangenbehartiging, zoals:
– juridische service
– adviezen arbeidsvoorwaarden
– individuele coaching
– loopbaanbegeleiding
– collegiale consultatie in groepen
• diensten tegen aantrekkelijke tarieven, zoals
– communicatieadvisering tijdens een crisis
• een Adviesregeling Arbeidsvoorwaarden voor directeuren in de kinderopvang
• een Leergang Bedrijfskundig Leiderschap Kinderopvang
• invoering van een gedragscode
• publicaties over actuele onderwerpen op het vakgebied en de beroepsgroep
• een eigen verenigingsbureau
Lidmaatschap
Wanneer u een directiefunctie vervult binnen een kinderopvangonderneming kunt u lid worden van bdKO. De contributie bedraagt € 500 per jaar voor personen uit organisaties met minder dan 4 miljoen omzet en € 750 per jaar voor personen uit een organisatie met meer dan 4 miljoen omzet. Daarnaast geldt een inschrijfbedrag van € 100. Meer leden uit dezelfde organisatie krijgen korting op de contributie.
Samenstelling bestuur
Het bestuur bestaat uit: Anja Hol, voorzitter, Jacob Boskma, secretaris, Tseard Ettema penningmeester en de bestuursleden Walter Bakx, Els Landerloo, Patricia Harmsen en Cathy Boltje.
Informatie en contact bdKO
www.bdko.nl en info@bdKO.nl
Postbus 19219, 3501 DE Utrecht, T 030 – 233 48 08 F 030 233 36 97.