Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Blog Jolanda Rikers – Superpromotor

In navolging van de succesvolle studiereis, organiseerde ik voor mijn management een minireis Customer Excellence, maar dan wel in-company. We hadden hiervoor 3,5 uur, maar na een voorstelrondje met onze persoonlijke klantervaringen, bleef nog maar 2,5 uur over. Desalniettemin kijk ik zeer tevreden terug.
Blog Jolanda Rikers - Superpromotor

We namen daarna meteen een vlucht naar interessante best practices op het gebied Customer Excellence, zoals bij Disney, Efteling en Ikea. De klantaanpak van deze bedrijven lijkt spontaan, maar over elke processtap in de zogenaamde Customer Journey is echter heel goed nagedacht. Tijdens onze reis maakten we telkens weer een tussenstop naar onze praktijk.

Hoe zit dit nu bij ons? Wat beleven nieuwe, maar ook bestaande klanten in de contacten met onze organisatie. Welk gedrag laten onze medewerkers zien bij onverwachte situaties? Welke prioriteitsvolgorde geven ze dan aan onze bedrijfswaarden? Wij hebben dit,voor zover mogelijk ingevuld, maar het is natuurlijk veel interessanter om dit aan ‘echte’ klanten te vragen. Liefst de meest kritische.

We noemen deze klanten dan Superpromotors, want ervaring leert dat de kritische (lees betrokken) klanten bij een hoge tevredenheid ons zeker gaan aanbevelen bij zijn/haar vrienden. En daar doen we het voor.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.