Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

Blog Janneke van den Heuvel – Hoe bereik ik mijn klanten online?

Veel kinderopvangorganisaties worstelen met dezelfde vragen: 'Hoe zorg ik ervoor dat ik online beter zichtbaar ben?', 'Gebruik ik Facebook? Of Twitter?', 'Welke informatie deel ik en hoe gaan mijn medewerkers en ouders daarmee om?'. In een tijd waarin we ons massaal op social media begeven (In 2012 tellen we 1,3 miljard Social Media gebruikers van de in totaal 2,4 miljard internet gebruikers*) is het ondenkbaar dat we ons niet online presenteren. Iedereen die met zijn of haar onderneming vooruit wil, zal zich moeten verdiepen in de online marketing strategie.
Blog Janneke van den Heuvel - Hoe bereik ik mijn klanten online?

(*Bron: Internet World Stats)

Waar zitten je klanten?

Een ‘mooie’ website is vaak het eerste waar organisaties bij ‘online communicatie’ aan denken. Natuurlijk is dat het visitekaartje van je organisatie, en dus niet onbelangrijk. Je moet je alleen wel realiseren dat het eerste contactmoment buiten je site begint. En voor traffic naar je website moet zorgen. Je toekomstige klanten bevinden zich al op allerlei plekken online. Bijvoorbeeld op Facebook of op de website van een lokale (sport)school. Wellicht is er een online forum vanuit een lokale organisatie of kun je door middel van acties een e-mail bestand realiseren. Daar waar ouders zich online begeven, wil je als organisatie ook zichtbaar zijn. Zoek je klanten op om ze vervolgens naar je toe te trekken.

Korte tips voor het bereiken van nieuwe klanten:

  1. Zoek uit waar je potentiele klantenkring zich online begeeft en ga daar het contact aan.
  2. Meng je in online discussies op fora of websites in jouw regio of schrijf blogs voor andere websites.
  3. Verzin diverse methoden om e-mailadressen te verzamelen. Het liefst door middel van een link die naar je eigen website stuurt, waar mensen hun e-mailadres kunnen achterlaten. (Linkbuilding)
  4. Zorg dat je zo hoog mogelijk in de zoekmachines komt te staan (hierover is een hoop informatie online te vinden); Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
  5. Adverteer lokaal en gericht op jouw doelgroep.

De weblog van Alicia Kooijman werd deze keer geschreven door de directeur van Joyn DayCare Janneke van den Heuvel

1 REACTIE

  1. In deze blog van Janneke van den Heuvel wordt benadrukt hoe belangrijk het is om online zichtbaar te zijn als onderneming, vooral in een tijd waarin het overgrote deel van de consumenten zich online begeeft. De tips die worden gegeven, zoals het vinden van de potentiele klantenkring online en het verzamelen van e-mailadressen, kunnen van onschatbare waarde zijn bij het opzetten van een succesvolle online marketingstrategie. Met behulp van deze tips kunnen kinderopvangorganisaties hun online zichtbaarheid vergroten en zo hun klantenbestand uitbreiden. Dus, als je worstelt met vragen over hoe je online beter zichtbaar kunt zijn, check dan zeker deze blog van Janneke van den Heuvel en volg de link die wordt gegeven!

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.